Nie wpadnij w sidła ściemy!

Chcemy żebyście czerpali z uczestnictwa w konkursach maksimum satysfakcji,  dlatego poniżej przedstawiamy kilka informacji, by spośród dostępnych w sieci zabaw wybierać tylko te, które organizowane są uczciwe. Nie każdy konkurs bowiem jest robiony po to, żeby ktoś mógł w nim wygrać… niestety. Dzięki naszym poradom możecie jednak uniknąć rozczarowania!

Regulamin

 

Pierwsza podstawowa zasada – zawsze należy czytać regulamin! Czy zasady są jasne? Czy nie ma w nim żadnych niepokojących zapisów? Czy wkład pracy będzie adekwatny do nagrody? A może regulaminu nie ma w ogóle (co się niestety często zdarza). Zarówno konkursy, jak i serwisy ich nie posiadające lepiej wykluczać na starcie.

No Name
Często się mówi, aby nie kupować produktów, jedzenia, niewiadomego pochodzenia. Tak samo jest z konkursami, unikajcie konkursów, które nie są firmowane przez żadną markę, a danych organizatora po prostu nie ma.

Podszywanie się pod znane marki
Bywa, że ktoś posługuje się (szczególnie w grafikach konkursowych) logotypami znanych marek, tak by wykorzystać popularność danej firmy i jednocześnie zasugerować, że to ona jest organizatorem zabawy. I tu znów sytuacja jak wyżej – może prócz logo, które nie wskazuje obiektywnie organizatora, nie ma o nim nigdzie więcej słowa? W tym przypadku również nie dojdziecie swoich praw jeśli właściciel „logo z konkursu” udowodni, że on go nie przeprowadzał. Jeśli zauważycie taką sytuację, w naszym portalu posiadamy narzędzia zgłaszania nadużyć, prosimy o korzystanie z nich, bowiem bezpieczeństwo jest najważniejsze.

Konkurs SMS
Ile razy otrzymaliście obietnicę wielkiej wygranej dzięki wysłaniu odpowiedzi na proste pytanie drogą sms? Potem zazwyczaj okazuje się, że pojawiają się pytania uzupełniające, potwierdzenia i w konsekwencji wysłać trzeba nawet około 10 wiadomości SMS. Myśleliście o kosztach takiej zabawy? Przyjrzyjcie się numerowi, na jaki wysyłacie odpowiedź - to główny wyznacznik ceny SMSa!
Numery o podwyższonej płatności składają się z czterech lub pięciu cyfr i zaczynają się od cyfry 7 lub 9.
W numerach zaczynających się od cyfry 7 o cenie decyduje druga cyfra, np. wiadomość wysłana na numer 7125 kosztuje 1 zł + vat, na nr 7250 kosztuje 2 zł + vat, a 77305 - 7 zł + vat czyli aż 8,54 zł.
W przypadku numerów, gdzie początkiem jest 9, koszt SMSa rozpoznamy po drugiej i trzeciej cyfrze np. dla numeru 91250 będzie to 12 zl + vat, a 92567 -  25 zł + vat więc aż 30,50 zł.

1 darmowy, pusty SMS
Ani słowo „darmowy”, ani „pusty”, poprzedzone nawet zachęcającym „wygraj!” nie wyklucza sytuacji opisanej powyżej, także w przypadku, gdy mówi to popularna prezenterka TV. Taki 1 SMS to tylko przyczynek do lawiny kolejnych, już płatnych, a gwarancji na wygraną nie ma. Przeczytajcie dokładnie regulamin promocji, na pewno natkniecie się na podobny fragment: „wszystkie treści zawarte w materiałach reklamowo-promocyjnych mają charakter jedynie informacyjny i nie mogą być podstawą do roszczeń Laureatów. Moc prawną mają jedynie postanowienia Regulaminu i obowiązujące przepisy prawa.”

Błędne strony www
W internecie działają strony, które wyłudzają pieniądze i dane kontaktowe od osób je odwiedzających. Wykorzystywane jest tu zjawisko typosquattingu, czyli faktu popełniania błędów przy wpisywaniu adresów stron np. literówek. W konsekwencji trafia się na stronę informującą o wygraniu atrakcyjnej nagrody. Oczywiście warunkiem jest podanie swoich danych osobowych, które są zazwyczaj później sprzedawane podmiotom trzecim albo podjęcie korespondencji SMS, równie kosztownej, co w poprzednich przypadkach. Nie liczcie w takich sytuacjach na żadne nagrody – co najwyżej kontynuację przygody z naciągaczami.

Brak nagrody
Twoje konkursowe hasło reklamowe było świetne i wygrało! Obiecano Ci laptopa, poinformowano o wysyłce, ale paczka nie doszła? Organizator winą obarczy dostarczyciela jednak masz prawo żądać dowodu nadania nagrody! W regulaminie organizator powinien się do tego zobowiązać albo Wy powinniście to na nim wymusić.

Prawa do realizacji
W przypadku konkursów kreatywnych organizator może żądać praw majątkowych do wykonanej, zwycięskiej pracy (plakat, hasło etc.), jednak nie powinien oczekiwać praw autorskich od wszystkich nadesłanych. Jest to niezgodne z prawem.

Anulowanie konkursu bez podania przyczyn
Taki komunikat powinien dać Wam do myślenia – czy to nie jest sposób na zbiór prac, pomysłów uczestników? Wystarczy je potem tylko odrobinę zmodyfikować… niestety do takich nadużyć dochodzi bardzo często.

Bawcie się więc, ale tylko z tymi, którzy robią to uczciwie!

 

© 2013 Konkursidła.pl  | Wszelkie Prawa Zastrzeżone